Každý jedinec je jiný a během života si prošel jak tělesnými (úrazy, operace, porody, chronická onemocnění) tak duševními (stres, rozvody, odchod nejbližších příbuzných atd.) potížemi, které se velmi často podepsaly na jeho zdravotním stavu.
·         Nutno také připomenout, že cvičitel by měl mít empatii k seniorskému věku. Velmi mladý cvičitel zná sice teorii a obratně cvičí, ale úskalí seniorského věku ještě mnohdy nezná. Často se zde promítá věk 50–90 let. Nestačí jen říct: „Když nemůžeš, necvič“, tuto radu každý zná.
 protažení staříka
·         Při cvičení je třeba mluvita upozorňovat, proč se cvik cvičí nebo proč by se neměl cvičit. Ale obvykle se pustí líbivá hudba bez vysvětlování a jen se počítají doby. Velká řada cviků se může kombinovat vsedě na židlích či lavičkách nebo doplnit prvky z jógy.
NA CO BY SE NEMĚLO ZAPOMÍNAT!
·         Před každým cvičením se vyprázdnit. V zimě dbát na přechod teplot venku a v tělocvičně. Při ležení na karimatkách neležet v průvanu u dveří. Po určitém celku krátká relaxace. Cviky v záklonu, prudké změny základních poloh a pohybů nejsou v tomto věkovém období vhodné.
 starý závodník
·         Skoky a doskokyse nedoporučují ženám po padesátce (pokles dělohy, tlačí na močový měchýř). U zeleného zákalu, který je způsoben zvýšeným nitroočním tlakem, se vyvarovat všech cviků na břiše a v předklonu.
 
·         U migrén a bolestí hlavynedělat prudké pohyby otáčením hlavy, aby se nezablokovala páteř. Dech nezadržovat u vysokého krevního tlaku.
 
·         Nikdy míčem ani rukama neklepat po nohách (u křečových žil může dojít k uvolnění trombu). Také dochází k „modřinám“ (mnoho z nás bere léky proti srážení krve). Nohy masírovat jemně vždy od špiček směrem vzhůru, ale ne tam, kde již záněty žil proběhly. Nejhorší je stání, proto je potřeba si občas stoupnout na špičky.
 
 senioři v přírodě
·         U každého cvičení pomalu rozhýbat celé tělo od hlavy až po paty. Všechny klouby a svaly pomalu a v klidu. Nedělat žádné trhavé pohyby.
Toto jsou jen drobné rady, ale mohou se tímto cvičitelé řídit. Při cvičení musíme vždy přihlížet ke zdravotnímu stavu cvičence.A ptejte se na vše svých cvičitelů, oni vám jistě odpovědí.

ČEHO SE VYVAROVAT PŘI CVIČENÍ SENIORŮ
3.8 (76%)5
green-ink This entry was posted in. Sport ČEHO SE VYVAROVAT PŘI CVIČENÍ SENIORŮ.