Čím dál více Čechů nakupuje zboží přes e-shopy ze zemí mimo EU. Například útraty na čínském webu Aliex-press letos vzrostly podle údajů ČSOB o polovinu a na webu Wish o 250 procent.
            E-shopy ze zemí mimo EU jsou velké lákadlo. V případě Číny jde hlavně o nízkou cenu. Tu však mohou vyšroubovat doprava, daně a clo. Cena, kterou člověk vidí na čínském e-shopu, není ta, kterou nakonec celkově zaplatí.
            Zboží ze zahraničních e-shopů u nás prochází přes speciální Celní úřad v Praze-Ruzyni. Zatímco před pěti lety tu proclili 1,5 milionu zásilek, loni to již bylo 10,7 milionů a toto číslo neustále roste.
nákup přes mobil
 
Kdy se platí clo, DPH a poštovné
·         Do 22 Eur se neplatí ani clo ale ani DPH.
·         Mezi 22 a 150 Eur se neplatí clo, ale DPH se odvádí.
·         Nad 150 Eur se platí clo a odvádí se DPH.
 
·         Osvobození od cla u zboží do 150 Eur se nevztahuje na alkoholické nápoje, parfémy, toaletní vody, tabák a tabákové výrobky.
·         V případě běžné poštovní přepravy se do cenových limitů nezahrnuje poštovné, pokud ale jde zboží kurýrem, pak se naopak do celkové ceny zásilky započítává i cena přepravy.
·         Zatímco clo se platí jen z hodnoty zboží, DPH se počítá ze souhrnné hodnoty, tedy včetně poštovného a cla.
·         Přepočty na koruny se dělají na základě oficiálních kurzů určených měsíčně Celní správou.
·         Výše cla je pro země mimo EU stejná, nicméně liší se pro jednotlivé druhy zboží, například knihy nebo mobilní telefony mají celní sazbu nulovou, zatímco například lyžařská bunda má sazbu 12%
 nákup přes pc
Způsoby placení v tuzemsku
·         Češi v tuzemsku v roce 2017 stále upřednostňují dobírku nebo platbu při převzetí a to 64%, pak následuje placení pomocí karty a to 18%, bankovním převodem 8%, platebním tlačítkem 5% a zbytek třeba pomocí splátek a jiných možností.
·         Na zahraničních e-shopech je to právě naopak a zde se bez karty a placení pomocí ní neobejdete.

Nakupování na zahraničních E-SHOPECH
4 (80%)1
green-ink This entry was posted in. Business Nakupování na zahraničních E-SHOPECH.